تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

آزمایش بانک بار ژنراتور + مزایای تست بانک بار

آنچه در این مقاله می خوانید:

در مواقع اضطراری و قطعی برق، داشتن یک سیستم پشتیبان قابل اعتماد امری حیاتی است. هدف از تجهیزات ژنراتور اضطراری، تضمین دسترسی مداوم به برق در چنین شرایطی است. زمانی که برق شبکه ناگهان قطع شود یا در دسترس نباشد، این ژنراتورها باید به سرعت وارد عمل شوند تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنند.

اما اگر در چنین لحظاتی، ژنراتور عملکرد مطلوب را نداشته باشد، عواقب آن می‌تواند بسیار جدی و پرهزینه باشد. به همین دلیل، انجام آزمایش بار بر روی ژنراتورها ضروری است. این آزمایش، بخشی مهم از برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه محسوب می‌شود و باید به صورت منظم انجام شود. با این آزمایش، می‌توان از عملکرد صحیح و قابل اعتماد ژنراتور اطمینان حاصل کرد و تضمین نمود که در مواقع بحرانی، قادر به تحمل بار سنگین و تامین برق مورد نیاز است.

تست بانک بار ژنراتور چیست؟

تست بانک بار ژنراتور، فرآیندی حیاتی است که عملکرد و قابلیت اطمینان مجموعه ژنراتور را در شرایط واقعی بارگذاری شده ارزیابی می‌کند. این آزمایش با استفاده از تجهیزات تخصصی، بارهای مصنوعی را شبیه‌سازی می‌کند تا موتور ژنراتور در دمای کاری و فشار مناسب قرار گیرد. این امر به ویژه برای ژنراتورهای آماده به کار و اضطراری که معمولاً در حالت آماده باش قرار دارند، اهمیت دارد.

هدف از این تست، تضمین عملکرد ژنراتور در شرایط بحرانی است. با آزمایش ژنراتور در توان خروجی کامل، می‌توان اطمینان حاصل کرد که در مواقع اضطراری، ژنراتور قادر به تامین انرژی مورد نیاز است. این امر به ویژه در مورد ژنراتورهایی که به طور معمول در حالت آماده باش قرار دارند، ضروری است تا اطمینان حاصل شود که در صورت نیاز به عملکرد حداکثری، آمادگی لازم را دارند.

  بهترین گیربکس برای لودر چینی ZL50

تست بانک بار، یک روش کلیدی برای اطمینان از آمادگی ژنراتور برای مقابله با چالش‌های واقعی است، و تضمین می‌کند که در شرایط بحرانی، می‌توان به آن اعتماد کرد.

تست بانک بار چگونه کار می کند؟

هنگام اجرای یک آزمایش بانک بار، بار مصنوعی بر روی ژنراتور اعمال می‌شود. این آزمایش برنامه‌ریزی شده و به تدریج با افزایش‌های مشخص، بار کیلووات را افزایش می‌دهد. در هر مرحله افزایش بار، پارامترهای موتور و دینام ثبت می‌شوند. این آزمایش توانایی ژنراتور در مدیریت افزایش بار و ادامه عملکرد در سطح مطلوب را برای مدت زمان طولانی بررسی می‌کند.

برای انجام این آزمایش، تجهیزات لازم شامل یک بانک بار، ماشین با اندازه‌های کیلووات و کابل‌هایی مشابه باتری است. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده برخی از نمونه‌های عملی از آزمایش‌های بانک بار توسط تکنسین‌های ما در تأسیساتمان، ویدیوی ما در بالا را ببینید.

انباشته شدن مرطوب چیست؟

هنگامی که ژنراتور موتور دیزلی به صورت مکرر استفاده نمی‌شود یا فقط با بارهای کم کار می‌کند، ممکن است دچار سوخت نسوخته و تجمع دوده در سیستم اگزوز شود، که به این وضعیت «انباشته شدن مرطوب» گفته می‌شود. وقوع این حالت می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف، آسیب‌های احتمالی، خطر آتش‌سوزی و حتی خرابی کامل ژنراتور شود.

در آزمایش بانک بار، ژنراتور به طور کامل و با حداکثر قدرت کار می‌کند که این امر موجب سوختن هر نوع انباشته مرطوب می‌شود. بنابراین، آزمایش بانک بار دو هدف اصلی را دنبال می‌کند: نخست، بررسی عملکرد صحیح و کارآمد ژنراتور در تمامی سطوح، و دوم، از بین بردن هرگونه انباشتگی مرطوب که در ژنراتور ایجاد شده است.

  تعمیر و نگهداری پیشگیرانه دیزل ژنراتور

مزایای تست بانک بار

دلایل متعددی برای تست سالانه ژنراتورها با استفاده از بانک بار وجود دارد، از جمله:

  • تأیید صحت عملکرد ژن‌ست‌ها وقتی تحت شرایطی غیر از راه‌اندازی معمول قرار می‌گیرند.
  • کشف زودهنگام مشکلات می‌تواند هزینه‌های بالقوه را کاهش دهد و از بروز مشکلات بزرگ‌تر در آینده جلوگیری کند.
  • کمک به جلوگیری از انباشت رطوبت و پاکسازی رسوبات کربنی.
  • اطمینان از عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده موتور هنگام بارگذاری.
  • تضمین عملکرد صحیح ژن‌ست در مواقعی که به آن بیشترین نیاز را دارید.

چه چیزی در آزمایش بانک بار منبع ژنراتور گنجانده شده است؟

منبع ژنراتور یک تست بار مقاوم را بر روی هر ژنراتوری که می‌فروشیم و مالک آن هستیم، انجام می‌دهد. این آزمایش شامل افزایش تدریجی بار تا رسیدن به ظرفیت کامل است. پس از اتمام موفقیت‌آمیز آزمون، به مشتریانمان گزارش کاملی از نتایج ارائه می‌دهیم که در تاریخ مشخصی آماده می‌شود.

تمامی محصولات تجاری و صنعتی ما برند دیزل استار هستند که شامل جزئیات کیلووات، ولتاژ AC، فرکانس، فشار روغن، رتبه آمپر و ولتاژ تست شده به همراه یادداشت‌ها و نظرات اضافی می‌باشد. بیش از ده سال است که dieselstar استانداردهایی را برای قابلیت اطمینان تعیین کرده است. هنگام خرید و نصب ژنراتور در محل یا محیط صنعتی خود، باید از عملکرد صحیح آن اطمینان داشته باشید.

با تکیه بر dieselstar برای خرید ژنراتور، اطمینان خواهید داشت که دستگاه شما با راه‌اندازی صحیح به حداکثر کارایی خود خواهد رسید. علاوه بر آزمایش‌های بار، ما همچنین آزمایش‌های تخصصی و فرآیند بازرسی دقیق 31 نقطه‌ای خود را اجرا می‌کنیم. هدف ما این است که مشتریان تجهیزات ممتاز (چه نو و چه دست دوم) و قابل‌اعتماد داشته باشند. به همین دلیل، تمام محصولات ما با مهر تأیید ژنراتور معتبر عرضه می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷ تماس بگیرید.

  دودکش دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟
دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9

نظارت از راه دور بر ژنراتور – اتصال سیستم مانیتورینگ به ژنراتور

برنامه ریزی برای راه‌اندازی و نصب ژنراتور صنعتی

نکاتی برای عملکرد موفق ژنراتور در هوای سرد ( 9 نکته مهم در راه اندازی دیزل ژنراتور)

معرفی مولدهای صنعتی نظارت از راه دور

مقاله ای جامع درباره نصب و راه اندازی ژنراتور آماده به کار صنعتی

تبدیل ولتاژ ژنراتور

تبدیل ژنراتورها به برق تک فاز یا سه فاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇