تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

برق اولیه مداوم در مقابل قدرت آماده به کار

تصویر-برق-اولیه-مداوم-در-مقابل-قدرت-آماده-به-کار
آنچه در این مقاله می خوانید:

ژنراتورهای برق را می توان به یکی از سه روش بسته به نحوه عملکردشان طبقه بندی کرد: پیوسته، پرایم یا آماده به کار. ژنراتورهای برق پیوسته و اصلی بسیار شبیه به هم هستند زیرا به عنوان منبع اصلی برق عمل می کنند و برای کار مداوم یا برای مدت زمان طولانی طراحی شده اند. تفاوت عمده بین این دو این است که مجموعه ژنراتورهای پیوسته برای کار مداوم با بار ثابت طراحی شده اند در حالی که ژنراتورهای اولیه برای مدت طولانی در بار متغیر طراحی شده اند. نوع دیگر ژنراتور آماده به کار، اضطراری فقط در صورت قطع شدن شبکه برق یا منبع اصلی برق در یک موقعیت پشتیبان باید راه اندازی شود.

ژنراتورهای پیوسته و اولیه عمدتاً در مکان‌های دورافتاده مانند معدن و عملیات نفت و گاز، ساخت‌وساز، کشتی‌ها و غیره که دسترسی به شبکه برای تامین برق وجود ندارد، استفاده می‌شوند. اینها همچنین زمانی استفاده می شوند که محدودیتی در میزان توان الکتریکی قابل برداشت از شبکه وجود داشته باشد. در موارد نادر، ممکن است تولید برق از طریق ژنراتور دیزل ارزان‌تر از خرید برق از شبکه باشد. از سوی دیگر، نیاز به برق آماده به کار زمانی ایجاد می شود که یک اختلال موقتی در تامین اولیه برق وجود داشته باشد، مانند زمانی که شبکه اصلی شما از طوفان خارج می شود.

مانند هر ماشین دیگری که به طور مداوم برای ساعات طولانی کار می کند، ژنراتورهای پیوسته یا اصلی نیز برای تحمل بارهای سنگینی که توسط آنها تحمل می شود، نیاز به ناهمواری دارند. علاوه بر این، این واحدها باید بتوانند اصطکاک بین قطعات متحرک را برای مدت زمان طولانی‌تری کنترل کنند و همچنین تولید گرمای پایدار را تحمل کنند. این منجر به گران تر بودن ژنراتورهای پرایم نسبت به ژنراتورهای با ظرفیت های مشابه برای پشتیبانی آماده به کار یا پشتیبان می شود.

چندین ویژگی وجود دارد که باید در ژنراتورهای دیزلی توان پیوسته گنجانده شوند تا بتوانند در مدت زمان طولانی به طور موثر عمل کنند. برخی از این موارد به تفصیل در زیر آمده است:

  انواع صدا خفه کن دیزل ژنراتور

سیستم های خنک کننده

ژنراتورهای پیوسته، پرایم

برای موتور:

ژنراتورهای پرایم معمولاً دارای یک سیستم خنک کننده بزرگ هستند. احتراق مداوم سوخت در موتور باعث تولید مقادیر زیادی گرما می شود. این گرما باید با وسایل مصنوعی حذف شود تا از افزایش اجتناب ناپذیر دما جلوگیری شود. موتورها اغلب با گردش آب خنک کننده در یک ژاکت در اطراف موتور خنک می شوند. آب در گردش گرما را از موتور جذب می کند و به نوبه خود توسط یک رادیاتور با اندازه بزرگ مجهز به یک فن خنک می شود. یک سیستم خنک کننده نیز برای خنک کردن روغن روان کننده مورد نیاز است. در ژنراتورهای صنعتی بسیار بزرگ (2250 کیلووات و بالاتر)، اغلب به یک برج خنک کننده یا سایر سیستم های پیچیده نیاز است.

برای دینام:

دینام همچنین به دلیل جریان مداوم جریان از طریق سیم پیچی دینام در معرض افزایش دما قرار دارد. بنابراین دینام نیاز به سیم پیچی سنگین دارد. دینام به طور مداوم برای تامین برق بدون وقفه کار می کند. بنابراین، زمان خنک سازی خاصی وجود ندارد که بتوان دینام را به طور طبیعی خنک کرد. سیستم خنک کننده معمولاً افزایش دمای دینام را به 105 درجه سانتیگراد محدود می کند.

ژنراتورهای آماده به کار

مولدهای برق آماده به کار معمولاً برای مدت زمان کوتاهی مانند چند ساعت در یک زمان کار می کنند. این به آنها دو مزیت نسبت به ژنراتورهای برق دائمی می دهد. واحدهای آماده به کار زمانی دارند که به طور طبیعی خنک شوند. همچنین، می توانید فعالیت های تعمیر و نگهداری را در واحدهای آماده به کار بدون ایجاد اختلال در منبع تغذیه انجام دهید. بنابراین، این واحدها به برخی از ویژگی های پیچیده تر و قوی تر دیزل ژنراتورهای توان پیوسته نیاز ندارند.

  انواع ماشین آلات راهسازی را بشناسید

برای موتورها:

از آنجایی که واحدهای آماده به کار فقط برای مدت محدودی کار می کنند، به اندازه ژنراتورهای اولیه گرم نمی شوند. در نتیجه، این واحدها به سیستم های خنک کننده کوچکتری نیاز دارند. برخی از مولدهای برق آماده به کار با ظرفیت کوچک حتی می توانند با هوا خنک شوند و نیاز به گردش آب را از بین ببرند.

برای دینام:

دینام های دیزل ژنراتورها می توانند دماهای بالا را برای مدت زمان کمی تحمل کنند اما نه به طور مداوم. بنابراین دینام های مولدهای برق آماده به کار برای مقاومت در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا طراحی نشده اند. این اختلاف حد دما مستلزم این است که سیم‌پیچ‌های دینام عایق متفاوتی برای واحدهای اولیه، پیوسته در مقابل آماده به کار داشته باشند.

مجموعه های پاک کننده هوا:

احتراق سوخت در موتور در حضور هوا صورت می گیرد. وجود گرد و غبار یا هر ذرات دیگر در هوا باعث گرفتگی موتور می شود. از آنجایی که یک ژنراتور پرایم معمولاً در حال کار مداوم است، نمی توان قطعات و اجزای داخلی آن را به طور متناوب تمیز کرد. بنابراین، ژنراتورهای برق پیوسته به پاک کننده های هوای سنگین، فیلترهای هوا و مجموعه های پاک کننده هوا نیاز دارند.

سرعت:

ژنراتورهای برق پیوسته معمولاً با سرعت دور کمتر کار می کنند. به طور معمول، مجموعه های دیزل ژنراتور با سرعت 1800 دور در دقیقه (rpm) کار می کنند، اما ژنراتورهای توان پیوسته با ظرفیت های بزرگتر برای کار در 1200 دور در دقیقه یا حتی 900 دور در دقیقه طراحی شده اند. این امر عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. از طرف دیگر، این دیزل ژنراتورها گران تر هستند

توان خروجی:

ژنراتورهایی که به طور مداوم کار می کنند معمولاً 25٪ تا 100٪ از ظرفیت نامی را برای مدت زمان نامحدود فراهم می کنند. همچنین، این واحدها معمولاً تنها خروجی ثابت در ظرفیت نامی ارائه می دهند. در مورد بارهای کاملاً وابسته به منبع تغذیه از ژنراتورهای دیزلی، نصب دو ژنراتور یکسان اغلب عاقلانه است. آنها باید به گونه ای متصل شوند که وقتی یکی از واحدها کار نمی کند، دیگری به طور خودکار راه اندازی شود.
ژنراتورهای آماده به کار معمولاً خروجی های متفاوتی را برای دوره زمانی مشخص شده ارائه می دهند. این ژنراتورها باید با یک کلید انتقال خودکار متصل شوند تا در صورت قطعی برق اصلی به طور خودکار شروع به کار کنند.

  قیمت و خرید موتور لودر SHANTUI

کدام ژنراتور برای شما کار خواهد کرد. پیوسته، پرایم یا آماده به کار؟

قبل از خرید دیزل ژنراتور، بسیار مهم است که هدف ژنراتور خود را روشن کنید. گاهی اوقات ممکن است یک ژنراتور فقط برای استفاده در حالت آماده به کار مورد نیاز باشد. با این حال، اگر قطع برق به طور مکرر و یا برای مدت زمان طولانی اتفاق بیفتد، ممکن است ارزش سرمایه گذاری اضافی در ژنراتورهای برق نامی اولیه یا پیوسته را داشته باشد تا از تامین بی وقفه برق پشتیبان برای دوره های زمانی طولانی اطمینان حاصل شود.

اگر سعی کنید ژنراتور آماده به کار خود را بیش از ساعت های تعیین شده به طور مداوم کار کنید، به احتمال زیاد منجر به خرابی های مکرر و اختلال در عملکرد دستگاه می شود. همچنین بخوانید ژنراتورهای قابل حمل در مقابل ثابت برای بینش بیشتر در مورد اینکه کدام ژنراتور برای این کار مناسب است.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع ژنراتوری برای کاربرد خاص شما مناسب است، حتماً این کار را انجام دهید با ما تماس بگیرید امروز و یکی از نمایندگان آگاه ما می تواند به ارزیابی وضعیت شما کمک کند و شما را در این روند راهنمایی کند.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9
تصویر-استفاده-از-ژنراتور-در-مواقع-بحرانی

استفاده از ژنراتور در مواقع بحرانی

تصویر-فعال-بودن-همیشگی-مشاغل-با-دیزل-ژنراتور

فعال بودن همیشگی مشاغل با دیزل ژنراتور

تصویر-نحوه-انتخاب-سوئیچ-انتقال-خودکار-صحیح

نحوه انتخاب سوئیچ انتقال خودکار صحیح

تصویر-مقایسه-ژنراتور-قابل-حمل-و-ژنراتور-ثابت

مقایسه ژنراتور قابل حمل و ژنراتور ثابت

تصویر-انتخاب-مدار-شکن-مناسب

انتخاب مدار شکن مناسب

تصویر-عملکرد-موازی-مجموعه-ژنراتورها

عملکرد موازی مجموعه ژنراتورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇