تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

دیزل ژنراتورها در کشورهای در حال توسعه

تصویر-دیزل-ژنراتورها-در-کشورهای-در-حال-توسعه
آنچه در این مقاله می خوانید:

سناریوی انرژی و نیرو در سراسر جهان

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، تقاضای جهانی برای انرژی تا سال 2030 تقریباً 60 درصد رشد خواهد کرد. در 25 سال گذشته، بیش از 1 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه به سوخت های انرژی مدرن مانند زغال سنگ، برق، نفت سفید دسترسی پیدا کرده اند. گاز مایع (LPG) و گاز طبیعی.

با این حال، هنوز حدود 1.6 میلیارد تا بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارند که به برق یا خدمات مدرن انرژی دسترسی ندارند. این عدد نشان دهنده نزدیک به یک سوم جمعیت جهان است. هر ساله تعداد افرادی که به خدمات مدرن انرژی دسترسی ندارند 30 میلیون نفر افزایش می یابد. امروزه تخمین زده می شود که 56 درصد از جمعیت روستایی جهان به خدمات انرژی دسترسی ندارند.

سناریوهای انرژی و نیرو در کشورهای در حال توسعه

چوب و زغال چوب بیش از 70 درصد منبع اولیه سوخت مورد استفاده برای پخت و پز و گرمایش در کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهند. علاوه بر این، برخی از کشورهای کمتر توسعه یافته در آفریقا برای انرژی به احتراق بقایای گیاهان متکی هستند. نقطه ضعف سوزاندن مواد آلی برای انرژی، خطر بالای صدمات یا مرگ ناشی از سوختگی است. همچنین، سوزاندن مواد آلی در فضای باز سهم زیادی در آلودگی هوا و کیفیت پایین هوا دارد.

پروژه های آژانس بین المللی انرژی، با وجود سرمایه گذاری بیش از 16 تریلیون دلاری در 25 سال آینده در بخش انرژی کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان، 1.4 میلیارد نفر همچنان بدون دسترسی به برق باقی خواهند ماند. آژانس بین المللی انرژی همچنین تخمین می زند که کشورهای در حال توسعه طی 20 سال آینده شاهد نرخ رشد متوسط سالانه 4 درصدی در مصرف انرژی اولیه خواهند بود. انتظار می‌رود تقاضای انرژی در آسیا در 25 سال آینده دو برابر شود که عمدتاً ناشی از رشد اقتصادی و جمعیت است.

مزایای دسترسی مستقیم به انرژی الکتریکی

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، در دسترس بودن نیرو از قضا بدیهی تلقی می‌شود. با این حال، اگر منبع قابل اعتماد و کافی برای برق وجود نداشت، بیشتر آن جهان تقریباً متوقف می‌شد. برای نشان دادن بیشتر آن، چند مزیت دسترسی مستقیم به انرژی الکتریکی در زیر ذکر شده است.

  • روشنایی و گرما قابل اعتماد
    بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان، در دسترس بودن برق، وابستگی به منابع سوخت آلاینده را کاهش می دهد. این به طور مستقیم به مزایای سلامتی متعدد ترجمه می شود.
  • کاهش خطرات آتش سوزی
    توسعه صنعتی و بهره وری بیشتر کسب و کار
  موتور دیزل مارگو

اهمیت در دسترس بودن نیرو را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) یک شاخص توسعه انسانی (HDI) ارائه کرد تا ارتباط مستقیم بین سطوح مصرف سرانه انرژی و رفاه اقتصادی و اجتماعی را نشان دهد. این مطالعه نشان داد که کشورهایی با ارزش HDI بالا سطح مصرف سرانه انرژی بالاتری دارند. در مقابل، کشورهایی که از نظر ارزش HDI رتبه پایینی دارند، سطوح مصرف انرژی به ازای هر سرمایه کمتری دارند.

کشورهای در حال توسعه همواره دوگانگی قابل توجهی در مصرف انرژی نشان می دهند. الگوهای مصرف در خانوارهای مرفه به طور قابل توجهی با در دسترس بودن و مصرف برق در خانوارهای کم درآمد متفاوت است. علاوه بر این، جمعیت مرفه معمولاً تنها بخش کوچکی از کشور را تشکیل می‌دهند، اما به‌طور نامتناسبی انرژی زیادی مصرف می‌کنند.

چگونه می توان از ژنراتورهای دیزلی برای رسیدگی به مسائل مربوط به برق در کشورهای در حال توسعه استفاده کرد؟

استفاده از دیزل ژنراتورها به عنوان شبکه های برق میکرو در مناطق دور افتاده

برای اکثر کشورهای در حال توسعه، تامین برق از شبکه اصلی ملی به مناطق روستایی دورافتاده از نظر اقتصادی یک پیشنهاد مقرون به صرفه نیست. برق رسانی به مکان های دور باید محدودیت های بودجه ای را برآورده کند و در عین حال مزایای فنی، اجتماعی و اقتصادی را به حداکثر برساند. این معمولاً در کشورهایی که زیرساخت شبکه بسیار کم دارند غیرعملی است زیرا اغلب هیچ پست یا خطوط انتقال و توزیع گسترده ای برای راه اندازی آن وجود ندارد.

در این شرایط نصب دیزل ژنراتور راه حلی ایده آل برای رفع نیازهای خانگی و همچنین نیازهای پر انرژی در مناطق روستایی است. دیزل ژنراتورها به راحتی نصب می شوند و می توانند به عنوان سیستم های مستقل یا به عنوان بخشی از سیستم های هیبریدی در ارتباط با منابع دیگر مانند انرژی خورشیدی استفاده شوند. مزیت اصلی چنین سیستمی تامین برق با کمترین هزینه بسته به محیط عملیاتی و زمان روز است. با این حال، در هنگام ترکیب منابع برق نیز وجود پرسنل ماهر برای اطمینان از عملکرد روان ژنراتورها ضروری است. و منابع انرژی جایگزین

  گزینه های پیکربندی ژنراتور صنعتی

کشاورزی

دیزل ژنراتورها خود را به عنوان منابع همه کاره و بادوام تولید برق در کشورهای در حال توسعه برای استفاده در روشنایی، پمپاژ آبیاری، صنایع کلبه و تاسیسات فرآوری روستایی تثبیت کرده اند. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که هند حدود 4 میلیون موتور دیزلی کوچک فقط برای راه اندازی پمپ های آبیاری دارد.

دیزل ژنراتورهای سوار بر بارج (BMD)

BMD ها موتورها و ژنراتورهای ساده دیزلی هستند که بر روی بارج های دریایی نصب می شوند. این واحدها در طیف وسیعی از ظرفیت‌ها از 5 مگاوات تا 50 مگاوات در دسترس هستند و چندین واحد را می‌توان در یک بارج با هم کوپل کرد تا بیش از 100 مگاوات برق تولید کند. این واحدها را می توان از طریق یک پست فرعی بر روی ساحل به شبکه برق متصل کرد. بر خلاف نیروگاه های زمینی، BMD ها را می توان برای کار در مکان های مختلف در صورت لزوم جابجا کرد. قابل حمل بودن BMD ها آنها را جایگزین های جذابی برای نیروگاه های ثابت زمینی در پروژه های معدنی و حفاری دریایی می کند.

فناوری اطلاعات (IT) و مراکز داده

کشورهای در حال توسعه به طور فزاینده ای به مکان های برون سپاری ترجیحی برای پروژه های فناوری اطلاعات و راه اندازی مراکز داده تبدیل می شوند. همانطور که در جهان توسعه یافته وجود دارد، دیزل ژنراتورها به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم های قدرت پشتیبان در صورت قطع برق برای جلوگیری از از دست رفتن داده ها و ایجاد تداوم کسب و کار عمل می کنند.

توسعه زیرساخت

اقتصادهای در حال رشد همواره با توسعه زیرساخت ها همراه هستند. دیزل ژنراتورها منبع تغذیه شبانه روزی را نه تنها در مکان های دوردست بلکه در صورت خرابی شبکه تضمین می کنند.

پر کردن شکاف بین تقاضا و عرضه برق

حتی زمانی که شرکت‌های برق در کشورهای در حال توسعه تلاش می‌کنند تا با افزایش سریع نیازها همگام شوند، به نظر می‌رسد تقاضا برای برق همیشه از عرضه پیشی می‌گیرد و منجر به کسری برق حدود 2000 مگاوات حتی در شهرهای پیشرو متروی هند می‌شود. این می تواند منجر به ریزش بار برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده یا قهوه ای شدن شود. استفاده از دیزل ژنراتورها به عنوان نیروگاه های پشتیبان در ساختمان های مسکونی و تجاری نیز یک جایگزین جذاب و رایج است.

  بهترین لودر چینی

هزینه تولید برق با استفاده از دیزل ژنراتور

هزینه های سرمایه ای

هزینه سرمایه تولید برق عامل نگرانی اصلی کشورهای در حال توسعه است. هزینه های دیزل ژنراتورها می تواند به طور گسترده ای بر اساس مشخصات آنها متفاوت باشد، اما آنها اغلب در صدها دلار به ازای هر کیلووات نصب شده متغیر هستند. آنها بدون شک، مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. برای کشورهای در حال توسعه که در حال حاضر بودجه بسیار محدودی دارند، به همین دلیل است که ژنراتورهای دیزلی بهترین انتخاب برای تولید برق اولیه و پشتیبان هستند.

هزینه های جاری

هزینه های جاری دیزل ژنراتورها شامل هزینه های بهره برداری و نگهداری و البته سوخت دیزل می شود. از نظر هزینه های عملیاتی، دیزل ژنراتورها با فناوری های تجدیدپذیر قابل مقایسه هستند. این هزینه ها در درجه اول بر اساس قیمت سوخت، کیفیت ژنراتور و نگهداری مناسب از واحدها است. سیستم های دیزل ژنراتور را می توان به طور موثر برای تامین برق مناطق دورافتاده و روستایی که نمی توانند به سیستم شبکه برق ملی به شیوه ای مقرون به صرفه وصل شوند، استفاده کرد.

در حالی که دیزل ژنراتورها می توانند مشکل کمبود برق در مناطق دورافتاده را برطرف کنند، امکان سنجی چنین راه حلی به سهولت و در دسترس بودن اقتصادی سوخت دیزل برای راه اندازی واحدها و داشتن نیروی انسانی که بتواند آنها را راه اندازی کرده و به درستی نگهداری کند برای اطمینان از دوام و دوام بستگی دارد. عملکرد صاف. بخوانیدقیمت سوخت دیزل برای نگاهی عمیق تر به هزینه های مرتبط با سوخت دیزل.

 

در نتیجه، پدیده رشد جمعیت و صنعتی شدن در کشورهای در حال توسعه به احتمال زیاد در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد، به این معنی که توسعه سریع و قوی شبکه برق همچنان یک نیاز فوری و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این نیازی است که باید وجود داشته باشد. اگر بخواهیم به پیشروی به سمت یک اقتصاد واقعاً جهانی و جهان توسعه یافته ادامه دهیم، ملاقات کردیم.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9
تصویر-استفاده-از-ژنراتور-در-مواقع-بحرانی

استفاده از ژنراتور در مواقع بحرانی

تصویر-فعال-بودن-همیشگی-مشاغل-با-دیزل-ژنراتور

فعال بودن همیشگی مشاغل با دیزل ژنراتور

تصویر-نحوه-انتخاب-سوئیچ-انتقال-خودکار-صحیح

نحوه انتخاب سوئیچ انتقال خودکار صحیح

تصویر-مقایسه-ژنراتور-قابل-حمل-و-ژنراتور-ثابت

مقایسه ژنراتور قابل حمل و ژنراتور ثابت

تصویر-برق-اولیه-مداوم-در-مقابل-قدرت-آماده-به-کار

برق اولیه مداوم در مقابل قدرت آماده به کار

تصویر-انتخاب-مدار-شکن-مناسب

انتخاب مدار شکن مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇