تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

انواع صدا خفه کن دیزل ژنراتور

تصویر-انواع-صدا-خفه-کن-دیزل-ژنراتور
آنچه در این مقاله می خوانید:
در دنیای ژنراتورها، صدا خفه کن یا سایلنسر همان عملکردی را برای موتورهای احتراقی انجام می دهد که صدا خفه کن برای موتورهای خودروسازی و کاربردهای ساختمانی انجام می دهد. هر دو باعث کاهش سر و صدا و هدایت گازهای گلخانه ای به بیرون در هنگام احتراق می شوند.

صدا خفه کن چییست؟

صدا خفه کن (سایلنسر) کاهش دهنده صدای اگزوز موتور احتراقی است. معمولا در انتهای مونوفیلد اگزوز قرار میگیرد و باید ظرفیت تحمل گاز های خروجی را داشته باشد.این گاز ها مستقیما وارد اتمسفر میشود و به دلیل انبساط ناگهانی و فشار بالا صدای بسیار زیادی را تولید میکند. این فشار میتواند باعث خرابی مونوفیلد اگزوز شود. بنابرین استفاده از صدا خفه بهترین راه برای کاهش صدا و جلوگیری از خرابی باشد.

سه طرح اصلی صدا خفه کن

  • خاموش کننده واکنشی: ساختار داخلی شامل حداکثر سه محفظه است که توسط یک لوله به هم متصل شده اند. صدای اگزوز بین محفظه ها پرش می شود و صدای خروجی را کاهش می دهد. برای کاهش نویز با فرکانس پایین تا متوسط استفاده می شود.
  • صداگیرهای جذبی: ساختار داخلی از عایق فایبرگلاس یا پشم سنگ تشکیل شده است. صدای اگزوز هنگام عبور از عایق کاهش می یابد. این روش برای کاهش امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می شود.
  • صدا خفه کن های ترکیبی: همانطور که اشاره شد، ترکیبی از ساخت صدا خفه کن های واکنشی و جذبی است. مواد جذبی در طراحی محفظه صدا خفه کن واکنشی تعبیه شده است. این امکان کاهش تمام طرح های فرکانس را فراهم می کند.

صدا خفه کن استوانه ای

صدا خفه کن های استوانه ای یکی از اولین اشکال توسعه یافته بودند. آنها را می توان به هر سه طرح اصلی ساخت که بیان شد هم در برنامه های داخلی و هم در خارج استفاده کرد. صدا خفه کن را می توان به صورت افقی یا عمودی نصب کرد تا هر نیاز کاربردی را برآورده کند. یکی از اقتصادی ترین صدا خفه کن ها به حساب می آید. در ژنراتور هایی که محفظه ضعیفی برای خروج صدا دارند صدا خفه کن استوایی یکی از بهترین گزینه برای به کار بردن است.

  انواع دیزل ژنراتورها

این صدا خفه کن ها می توانند در اشکال مختلف مانند مستطیل، بیضی و گرد باشند. شکل انتخاب شده با فضای موجود تعیین می شود. آنها معمولا در ژنراتورهای واقع در محفظه های ضعیف صدا استفاده می شوند. صدا خفه کن ها باید دستورالعمل های انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) را رعایت کنند.

هنگامی که یک ژنراتور در یک محیط قابل احتراق کار می کند، باید تغییراتی در سیستم اگزوز اعمال شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه های ایجاد شده در فرآیند احتراق به اتمسفر بیرون منتشر نمی شود. صدا خفه کن های متوقف کننده جرقه عموماً به شکل استوانه ای و طراحی راکتور اصلاح شده هستند. این به جرقه های کربن اجازه می دهد تا در صدا خفه کن در جعبه جمع آوری گردش کنند. جعبه جمع آوری باید به عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری تمیز شود.

گازهای خروجی می توانند به دمای 1400 درجه فارنهایت برسند. این گازها اغلب به جو منتقل می شوند. صدا خفه کن های بازیابی حرارت برای استفاده از گرمای گازهای خروجی قبل از ارسال به اتمسفر استفاده می شود. این منبع حرارتی را می توان برای هر سیستمی که نیاز به منبع حرارت خارجی (آب گرم) دارد، استفاده کرد.

صدا خفه کن های کنترل انتشار

مبدل کاتالیزوری گازهای احتراق از بسیاری از گازها تشکیل شده اند. برخی از گازها بسیار مضر هستند و برخی دیگر چندان مضر نیستند. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) مقررات اگزوز را برای کاهش انتشار گازهای مضر اگزوز اعمال می کند.

EPA از نزدیک انتشار گازهای گلخانه ای را برای ژنراتورهایی که برق اصلی یک تاسیسات را تامین می کنند، تنظیم می کند. مقررات فعلی ردیف IV نیاز به استفاده از مبدل کاتالیزوری دارد. مبدل اصلی از یک طرح شبکه لانه زنبوری ساخته شده است که در سیستم اگزوز مستقیماً بعد از منیفولد اگزوز قرار می گیرد. این محل به گاز خروجی اجازه می دهد تا در حداکثر دمای مورد نیاز برای عملکرد مناسب باشد. بسیاری از صدا خفه کن های جدید طراحی مبدل را با صدا خفه کن ترکیب می کنند.

  لیست قیمت قطعات کوماتسو

محتوای ذرات معلق در گازهای خروجی نیز در مقررات Tier IV مورد توجه قرار گرفته است. برای کاهش میزان دوده اگزوز می توان از فیلترهای ذرات معلق استفاده کرد. قسمت داخلی فیلتر از مواد سرامیکی ساخته شده است. گاز خروجی از مواد عبور می کند، دوده جمع آوری می شود. موتورهای بدون سوختن نیز می توانند از یک افزودنی برای کاهش بیشتر انتشارات مضر استفاده کنند

سیستم های انتشار پیشرفته برای ژنراتورهای اضطراری یا پشتیبان مورد نیاز نیستند.

رتبه بندی صدا برای صداخفه کن های دیزل ژنراتور

شدت صدای ساطع شده از سیستم اگزوز بر حسب دسی بل (dB) اندازه گیری می شود. dB واحد اندازه گیری است که برای بیان نسبت یک ویژگی فیزیکی به دیگری که در مقیاس لگاریتمی نمایش داده می شود استفاده می شود. واحد اندازه گیری وزنی دسی بل (dBA) میزان شنوایی انسان را از صداها را مشخص میکند.

در روزهای ابتدایی خاموش‌کننده‌های رتبه‌بندی، چهار درجه پایه وجود داشت. رتبه بندی 1_صنعتی، 2_تجاری، 3_مسکونی و 4_بیمارستانی استانداردهای صنعتی در تولید صدا خفه کن در نظر گرفته شدند. در این دوره، میزان کاهش صدا برای درجه بین تولیدکنندگان متفاوت بود. انجمن سیستم‌های تولید برق (EGSA) یک راهنمای رتبه‌بندی ایجاد کرد که رتبه‌بندی‌های ثابت صداگیر را برای هر سازنده متعلق به انجمن ارائه می‌کرد. این به استاندارد صنعتی برای تولید تبدیل شده است.

رتبه بندی کاهش صدای استاندارد رایج عبارتند از:

  • درجه صنعتی – کاهش صدای اگزوز 15 تا 20 دسی‌بل
  • درجه مسکونی – کاهش صدای اگزوز 20 تا 25 دسی‌بل
  • درجه بحرانی – کاهش صدای اگزوز 25 تا 32 دسی‌بل
  • درجه بحرانی فوق العاده – کاهش صدای اگزوز 30 تا 38 دسی بل
  • درجه بیمارستان – کاهش صدای اگزوز 35 تا 42 دسی‌بل
  • Hospital Plus Grade – کاهش صدای اگزوز 35 تا 50 دسی‌بل
  • درجه فوق العاده – کاهش صدای اگزوز 40 تا 55 دسی بل
  • درجه فوق العاده شدید – کاهش صدای اگزوز 45 تا 60 دسی بل
  همه چیز درباره ژنراتور کامینز

هر صداگیر و سبک ممکن است در همه درجات موجود نباشد. هر تولید کننده سبک های مختلفی را در درجه های مختلف تولید می کند. هزینه تولید سبک و قابلیت های فیزیکی صدا خفه کن در دسترس بودن درجه را دیکته می کند.

نکات مهم در مورد سیستم اگزوز

طراحی سیستم اگزوز به گونه ای باید باشد که فشار عقب موتور را تا حد امکان کم کند.

محدودت بیش از حد اگزوز منجر به مارد زیر میشود:

  1. افزایش مصرف سوخت
  2. دمای بالای بیش از حد اگزوز
  3. دوده سیاه بیش از حد
  4. خرابی مربوط به دمای بالای غیر عادی

طراحی سیستم اگزوز مناسب:

  1. از لوله اهنگی طرح ۴۰ رنگ سیاه برای اگزوز استفاده شود.
  2. لوله اگزوز ضد زنگ آجدار بی خط قابل انعطاف که 24 اینچ (610 میلی متر) طول داردباید به خروجی اگزوز متصل باشند.
  3. از متریال قابل قبول و استیل زد زنگ استفاده شود.
  4. دیزل ژنراتور همراه با اتصالات اگزوز رشته ای، لغزنده و کلاهکی ارائه میشود.
  5. احتمال نشست اتصالات رشته ای یا کلاهکی کمتر است اما هزینه نصب انها بیشتر خواهد بود.

شرکت دیزل استار ارائه دهنده انواع برندهای موتور دیزل در ایران به عنوان نماینده رسمی توانسته رضایت ۹۵ درصدی در این زمینه توسط مشتریان دریافت کند. بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت را از ما دریافت کنید.

  • صدا خفه کن چه کمکی به ما میکند ؟

    امواج صوتی که توسط موتور ژنراتور تولید می‌شود را مهار و جذب میکند که باعث کمتر شدن صدا میشود.

  • صدا خفه کن چه مزایایی بر روی دستگاه دارد ؟

    در حالت عادی و ایده ال صداخفه کن نباید تاثیر منفی داشته باشد. انتخاب نامناسب صدا خفه کن باعث کاهش جریان هوا و اختلال در سیستم خنک کنند میشود.

  • نصب هر نوع صدا خفه کن روی هر دیزل ژنراتور جایز است ؟

    بله اما با توجه به نوع و ساختار ژنراتور مقدار اندازه ژنراتور هم متفاوت خواهد بود.

  • در دیزل استار انواع صداخفه کن وجود دارد ؟

    خیر اما میتوانید انواع دستگاه ها و موتور های دیزل را از ما خریداری کنید.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9
تصویر-استفاده-از-ژنراتور-در-مواقع-بحرانی

استفاده از ژنراتور در مواقع بحرانی

تصویر-فعال-بودن-همیشگی-مشاغل-با-دیزل-ژنراتور

فعال بودن همیشگی مشاغل با دیزل ژنراتور

تصویر-نحوه-انتخاب-سوئیچ-انتقال-خودکار-صحیح

نحوه انتخاب سوئیچ انتقال خودکار صحیح

تصویر-مقایسه-ژنراتور-قابل-حمل-و-ژنراتور-ثابت

مقایسه ژنراتور قابل حمل و ژنراتور ثابت

تصویر-برق-اولیه-مداوم-در-مقابل-قدرت-آماده-به-کار

برق اولیه مداوم در مقابل قدرت آماده به کار

تصویر-انتخاب-مدار-شکن-مناسب

انتخاب مدار شکن مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇