تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه دیزل ژنراتور

تصویر-تعمیر-و-نگهداری-پیشگیرانه-دیزل-ژنراتور
آنچه در این مقاله می خوانید:

هر مجموعه ژنراتوری که برای منبع اضطراری یا اولیه برق استفاده می شود باید سرویس و نگهداری دوره ای داشته باشد. تنظیم برنامه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور در دسترس بودن ژنراتور را در صورت تقاضا تضمین می کند. احتمال خرابی ژنراتور زمانی افزایش می یابد که بررسی های سرویس و نگهداری ژنراتور انجام نشود.

در ادامه این مقاله با مفهوم نگهداری برنامه ریزی شده، بازرسی های بصری و عملیاتی و انواع خرابی های دیزل ژنراتور اشنا میشوید.

احتیاط: الگوهای موجود در این صفحه فقط برای مرجع و برای ایجاد محتویات اساسی برنامه نگهداری برنامه ریزی شده هستند. همیشه برنامه نگهداری برنامه ریزی شده را مطابق با دستورالعمل های سازنده ایجاد کنید.

مفهوم نگهداری برنامه ریزی شده دیزل ژنراتور

نگهداری و تعمیرات را می توان به عنوان بررسی های عملکردی، سرویس، تعویض تجهیزات بر روی یک مجموعه ژنراتور در یک برنامه از پیش تعیین شده تعریف کرد. هر برنامه تعمیر و نگهداری باید شامل بازرسی در وضعیت ذکر شده زیر باشد:

  1. چرخه تعمیر منظم: بسته به توصیه ها و برنامه های سازنده دیزل ژنراتور، چرخه ها را می توان به نیازهای هفتگی، ماهانه، سه ماهه، نیمه سالانه و سالانه تقسیم کرد.
  2. بازرسی های عملیاتی: بازرسی هایی که روی ژنراتور برق هنگام کار انجام میشود را بازرسی عملیاتی میگویند. عملیات بحرانی را می توان 100٪ از زمان عملیاتی نظارت کرد. عملیات غیر بحرانی می تواند بررسی های اساسی را انجام دهد که توسط برنامه تعیین می شود.
  3. چیدمان: ژنراتور زمانی که دیگر در حال استفاده نیست در حالت چیدمان قرار می گیرد.
  4. سبک ژنراتور انتخاب شده (قابل حمل، لغزش و محفظه مقاوم در برابر هوا) برای نشان دادن ایجاد اولیه بازرسی مشخص خواهد شد.

بازرسی های بصری

هشدار: درپوش فشار را از موتور داغ جدا نکنید. قبل از برداشتن درپوش فشار، صبر کنید تا دمای مایع خنک کننده به زیر 120 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) برسد. اسپری مایع خنک کننده یا بخار گرم می تواند باعث آسیب شود.

تمام نمودارهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، چک هایی را که باید در یک بازه زمانی تکمیل شوند، تعریف می کنند. سطح مایع خنک کننده، روغن روان کننده و مایع خنک کننده می تواند در سطح نرمال اما آلوده باشد. هنگام انجام بازرسی های عادی تعمیر و نگهداری، به موارد زیر توجه کنید:

  • شاخص کمبود هوا: به طور کلی نشانگر روی محفظه فیلتر هوا قرار دارد. نشانگر محدودیت هوا نشان می دهد که محدودیت هوا برای ورودی بیشتر از مشخصات سازنده است. رنگ قرمز به معنی تعویض فیلتر هوا (برنامه ریزی شده یا غیر برنامه ریزی شده) است. پس از تعویض، فیلتر قابل تنظیم مجدد است.
  • جداکننده آب سوخت: این فیلتر آب را از سوخت آلوده به آب جدا می کند، آب به پایین کاسه هدایت می شود و می تواند از طریق شیر تخلیه شود. این می تواند نشان دهنده آلوده بودن منبع اصلی سوخت باشد.خمیر نشانگر آب برای آزمایش منبع سوخت اصلی استفاده می شود. جداکننده را روی چوب سطح مخزن پهن کنید، رنگ صورتی بدون آب وقتی سوخت با آب آلوده شود قرمز می شود. به طور کلی در قسمت پایین مخزن آبیاری می شود.
  • وجود مایع خنک‌کننده در روغن: روغن درون مایع خنک کننده هنگامی که سیستم خنک کننده در دمای محیط است، روی مایع خنک کننده شناور می شود. بعد از کارکرد موتور می تواند شیری به نظر برسد. معیوب بودن واشر سر سیلندر یا بلوک موتور میتواند باعث نشت روغن موتور به سیستم خنک کننده شود. عیب جایی است که فشار روغن بیشتر از فشار خنک کننده باشد.
  دیزل ژنراتور 500 کاوا چیست؟ راهنمای انتخاب ژنراتور 500 کاوا

بازرسی منظم دیزل ژنراتور

همه تولیدکنندگان ژنراتور برنامه های تعمیر و نگهداری را که بر اساس یک بازه زمانی مشخص شده منتشر می کنند.تعمیر و نگهداری سیستم های مولد آماده به کار اضطراری باید حداقل دو بار در سال انجام شود.

  • تست بار ژنراتور: تست بانک بار ژنراتور برای مدتی با استفاده از تستر بانک بار خارجی تحت بار قرار می گیرد.
  • تست اعتماد ژنراتور: برسی عملکرد دسگاه زیر بار معین، اضافه بار و حتی در شرایط محیطی مختلف برای اطمینان بیشتر صورت میگیرد.
  • آنالیز سیالات: تجزیه و تحلیل روغن روانکار، خنک کننده و سوخت توسط آزمایشگاه انجام می شود. کیفیت روغن، مایع خنک کننده و سوخت در این آزمایش مشخص میشود.

هنگام انجام تعمیرات، بازرسی و آزمایش، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

بازرسی های عملیاتی

برنامه ای که ژنراتور در آن استفاده می شود، بازرسی هایی را که باید در حین کار انجام شود، تعریف می کند. هر برنامه نیاز به توسعه یک بازرسی متفاوت دارد. هنگام طراحی بازرسی هایی که باید در زمان کارکرد ژنراتور انجام شود، همیشه از دستورالعمل های سازنده استفاده کنید. تعمیرات اخیر را در نظر بگیرید و به معیارهای بازرسی اضافه کنید.

وضعیت انبارداری

هنگامی که یک ژنراتور اضطراری برای مدتی از سرویس خارج می شود، در وضعیت انبار داری (layup) قرار می گیرد. برخی از مراحل اساسی برای قرار دادن ژنراتور در layup می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • باتری های ژنراتور را جدا کنید.
  • سیستم سوخت را تخلیه کنید و فیلترهای بنزین را عوض کنید.
  • مایع خنک کننده را تخلیه کنید و فیلترهای خنک کننده را تعویض کنید.
  • فیلترهای هوا را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید که تمام دریچه های ورودی و اگزوز پوشش داده شده است.
  • تمام اتصالات تغذیه ژنراتور را قطع کنید.
  نمودار فرمول‌های استاندارد الکتریکی

در صورت حمل ژنراتور، تمام مقررات DOT باید رعایت شود. بسته بندی شرینک صنعتی توسط بسیاری از شرکت ها ارائه می شود و گزینه های ذخیره سازی طولانی مدت را ارائه می دهد.

خرابی های متداول

خرابی های متداولی که میتواند در خراب شدن دستگاه دیزل ژنراتور مؤثر باشد:

  • خرابی باطری: خرابی باطری جزو خرابی های ژنراتور است که بسیار اتفاق میافتد. هنگامی که فرایند شارژ شدن باطری به صورت کامل نباید باعث تجمع سولفاته و خراب شدن باطری میشود. لازم به ذکر است که باطری به صورت دوره ای در حالت شارژ به کار برده شود. راه پشگیری: تعویض باطری در بزه زمانی درست.
  • خرابی هیتر درون سیستم خنک کننده: یک سیال خنک ساز که در سیستم خنک کننده دیزل استفاده میشود روغن دیزل ژنراتور است. در هوای سرد به غلظت این روغن افزوده میشود و برای جلوگیری، از هیتر درون دستگاه استفاده میشود که به دلیل دائمی بودن هیتر امکان خرابی آن افزایش میابد. برسی روتین بخش خنک کننده بهترین راه برای پیشگیری از خرابی هیتر است. راه پیشگیری: بازرسی منظم پخش کننده.
  • آلودگی سوخت: آب های اضافه جمع شده در مخزن ک دلیل آن تجمع ‌ذرات معلق در مخزن است باعث آلودگی سوخت میشود. همچنین وجود باکتری ها افزایش خرابی را به همراه دارد.
  • وجود هوا در سیستم سوخت رسانی: جلوگیری از احتراق کامل یا استارت نخوردن درست دستگاه به دلیل وجود هوا در انژکتور یکی دیگر از عوامل خرابی دستگاه است. وجود کالبراسیون در ژنراتور های جدید که در سیستم سوخت رسانی وجود دارد که باعث تاثیر بیشتر هوای منفی روی انها شده. راه پیشگیری: دیزل ژنراتور را استارت زده و بگذارید ۵ دقیقه کار کند. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید
  • سرعت چرخش پایین در موتور: در فصل هایی مانند پاییز و زمستان فازایش غلظت، سوخت به میزان کافی توسط پمپ دیزل پمپاژ نمیشود و باعث پایین آمدن سرعت دور موتور میشود.
  علت دیر روشن شدن موتور دیزل

منبع ژنراتور و قراردادهای تامین و نگهداری و سرویس برنامه ریزی شده:

منبع ژنراتور گزینه‌های خدمات ما را برای ارائه قراردادهای خدمات در محل برای بیشتر ژنراتورهای بزرگ‌تری که می‌فروشیم، گسترش داده است. دیزل استار همچنین انواع خدمات در محل را برای ژنراتورهای تحت مالکیت مشتری در منطقه چند ایالتی خود ارائه می دهد. تماس با کارکنان دوستانه ما به شماره تماس ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۸۴ و ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷ میتواند شما را بهتر راهنمایی کند.

  • نحوه نگهداری باتری ژنراتور (فقط استارت برقی) چیست؟

    قبل از اولین استارت ان را شارژ کنید. اگر ژنراتور در محل کار برای استفاده مکرر قرار گرفته است سطح شارژ خود را حفظ میکند.

  • layup چیست؟

    وضعیت انبار داری: هنگامی که یک ژنراتور اضطراری برای مدتی از سرویس خارج می شود، در وضعیت انبار داری (layup) قرار می گیرد.

  • روتین بازرسی و سرویس چه کمکی به دستگاه میکند؟

    گاهی اوقات خرابی هایی در دستگاه وجود دارد که تنها راه تشخیص انها چک کردن و بازرسی دستگاه است. اگه بازرسی ها به موقع انجام نشود ممکن خرابی هایی سنگینی به دستگاه وارد کند.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9
تصویر-استفاده-از-ژنراتور-در-مواقع-بحرانی

استفاده از ژنراتور در مواقع بحرانی

تصویر-فعال-بودن-همیشگی-مشاغل-با-دیزل-ژنراتور

فعال بودن همیشگی مشاغل با دیزل ژنراتور

تصویر-نحوه-انتخاب-سوئیچ-انتقال-خودکار-صحیح

نحوه انتخاب سوئیچ انتقال خودکار صحیح

تصویر-مقایسه-ژنراتور-قابل-حمل-و-ژنراتور-ثابت

مقایسه ژنراتور قابل حمل و ژنراتور ثابت

تصویر-برق-اولیه-مداوم-در-مقابل-قدرت-آماده-به-کار

برق اولیه مداوم در مقابل قدرت آماده به کار

تصویر-انتخاب-مدار-شکن-مناسب

انتخاب مدار شکن مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇