تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

علت دیر روشن شدن موتور دیزل

علت دیر روشن شدن موتور دیزل
آنچه در این مقاله می خوانید:

علت دیر روشن شدن موتور دیزل، در برخی موارد می‌تواند به دلیل افزایش دود موتور دیزل، مشکل در راه‌اندازی و یا نشان‌دهنده یک نقص جدی در عملکرد موتورها باشد. لازم است بدانید که دیر روشن شدن موتور دیزل یا بد روشن شدن آن، تنها مربوط به یک مورد نمی‌شود و می‌تواند به شرایط مختلفی وابسته باشد. موتورهای دیزل قابلیت‌های متعددی دارند که آن‌ها را در برابر موتورهای دیگر، ارجح قرار می‌دهد. اما مانند تمام موتورهای دیگر امکان خرابی و نقص در آن و در نتیجه دیر روشن شدن و… وجود دارد. بنابراین لازم است تا نکاتی را درباره علت دیر روشن شدن موتور دیزل یا نقص های مربوط به آن که این مشکل را ایجاد می‌کند، بدانید. در ادامه دیزل استار همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار مشکل راه اندازی موتور، افزایش دود موتور، صدای موتور
رفع مشکل راه اندازی موتور تعویض پیستون های نصب شده
رفع افزایش دود موتور تعویض شمع گرمکن‌ در موتور دیزل
رفع افزایش صدای موتور تعمیر موتور دیزل

عوامل تاثیرگذار در دیر روشن شدن موتور دیزل

پیش از هرچیز، خوب است بدانید نگهداری مناسب از این موتورها باعث می‌شود تا مشکلاتی مانند دیر روشن شدن موتور دیزل پیش نیاید . حال در ادامه سراغ دلایل مختلفی که باعث می‌شود تا یک موتور دیزل دیر روشن شود می‌رویم.

خرید و قیمت موتورهای دیزلی

برای خرید و مشاهده قیمت انواع موتورهای دیزل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشکل راه‌اندازی موتور دیزل

به‌طورمعمول در زمستان روشن کردن موتور دیزل، دچار مشکلاتی می‌شود چرا که موتور در این فصل بسیار سرد است. اما در مقابل در فصل تابستان، با در نظرگیری این که از سوخت و روغن مناسب استفاده شود، موتور دیزل به راحتی روشن می‌شود. بنابراین دما نیز تاثیرگذار است و در فصول گرم‌تر موتور دیزل سریعتر شروع به کار کردن می‌کند. اما اتفاقی که برای موتور دیزل در هوای سرد در فصل پاییز یا زمستان می‌افتد، این است که سیستم دیزل باید برای روشن شدن، گرمای لازم را فراهم کند. اگر با این مشکل مواجه شدید بهتر است بدانید که تعویض کردن رینگ‌ها بی اثر است. برای رفع این مشکل و آسان‌تر شدن کار در فصول سرد سال نیاز است تا پیستون‌های نصب‌شده تعمیر شوند. راه دیگر برای رفع مشکل موتور دیزلی این است که برخی از بلوک‌ها را سوراخ کنید.

  سیستم خنک کننده ژنراتور

افزایش دود موتور دیزل

افزایش دود موتور دیزل نیز در دیر روشن شدن موتور دیزل تاثیرگذار است. افزایش دود موتور دیزل یا بخار کردن موتور دیزل علاوه بر اینکه ناخوشایند است، می‌تواند نشانه نقص فنی و مشکلات جدی تری نیز باشد. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه افزایش دود یا بخار موتور دیزل، باید به جستجوی علت آن باشید. پس از فهمیدن علت نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن موتور دیزل را تعمیر کنید تا دیگر مشکلاتی مانند دیر روشن شدن و … نداشته باشید.

  • نشر دود آبی هنگام روشن شدن موتور دیزل: اگر موتور دیزل شما دیر روشن می‌شود و همچنین هنگام این کار از خود دود آبی منتشر می‌کند، باید سریعا به دنبال راه حل باشید. این دود آبی منتشر شده از دیزل معمولا به‌سرعت ناپدید می‌شود. این مشکل درواقع نشانه کاهش فشرده‌سازی یکی از سیلندرهاست. همچنین نشر دود آبی می‌تواند به مشکلات مربوط به شمع گرمکن‌ در موتور دیزل ربط داشته باشد.
  • نشر دود سیاه هنگام روشن شدن موتور دیزل: : اگر موتور دیزل هنگام روشن شدن دچار تاخیر است و از خود دود سیاه منتشر می‌کند، می‌تواند مشکل بسیار جدی وجود داشته باشد. نشر دود سیاه معمولا به دلیل نقص در عملکرد انژکتورهاست. هرچند البته نشر دود سیاه در صورت عملکرد نادرست توربوشارژ ‏نیز به وجود می‌آید. چرا که عملکرد نادرست توربوشارژ باعث می‌شود در تولید فشار، دیزل به مشکل بخورد. اگر دود سیاه مشاهده کردید پیشنهاد می‌شود از دود سیاه مشاهده کردید خیلی سریع اقدام به تعمیر دیزل کنید. چرا که تاخیر می‌توند به آسیب موتور و قطعات آن منجر شود.
  علت بخار موتور دیزل

افزایش صدای موتور

افزایش صدای موتور نیز می‌تواند در دیر روشن شدن موتور دیزل تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر شما یک موتور دیزل دارید باید توجه داشته باشید که صدای بیش‌ از اندازه یک هشدار برای دستگاه شماست. این صدا معمولا به طور ناگهانی نیز ناپدید می‌شود و دوباره پس از مدتی از موتور و در یک محدوده خاص شنیده می‌شود. همچنین ممکن این صدای موتور دیزل به همراه ظاهر شدن دود سفید باشد. در این صورت بهتر است سریعا اقدام به تعمیر موتور دیزل کنید چرا که بسیار خطرناک است.

سخن پایانی

به‌طورکلی، دیر روشن شدن موتور دیزل ممکن است به هر دلیلی پیش بیاید. در صورتی که به فکر تعمیر و رفع این مشکل باشید جای نگرانی نیست. چرا که با تعمیر به موقع موتور دیزل مطمئناً آسیبی به دستگاه وارد نمی‌شود. امیدواریم با نکاتی که درباره علت دیر روشن شدن موتور دیزل در این مقاله ذکر شد به شما کمک کرده باشیم. همچنین خوشحال می‌شویم تا در قسمت نظرات، درباره این مقاله و دلایل دیگر برایمان صحبت کنید. دیزل استار نماینده فروش انواع موتور کامینز، کوماتسو، بنز، دویتس و … در کشور در 24 ساعت شبانه روز پذیرای تماس های شما با شماره 09129170617 جهت مشاوره در خصوص خرید و قیمت انواع موتور دیزل است.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9

نحوه انتخاب سوئیچ انتقال خودکار صحیح

مقایسه ژنراتور قابل حمل و ژنراتور ثابت

برق اولیه مداوم در مقابل قدرت آماده به کار

انتخاب مدار شکن مناسب

عملکرد موازی مجموعه ژنراتورها

دکل های تلفن همراه و مخابرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇