تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷
تامین کننده انواع موتورهای دیزلی | ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷

شیراز، انتهای کمربندی جنب جایگاه سوخت خسروانی

مدیریت سوخت دیزل ژنراتور ( تمیز کردن و پولیش کردن سوخت و برنامه ریزی ظرفیت)

آنچه در این مقاله می خوانید:

ژنراتورهای برق پشتیبان صنعتی و تجاری نقش مهمی دارند و منبع انرژی مطمئنی را برای کسب‌وکارها در هر مقیاسی ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند محل شما بیمارستان، مرکز داده، فروشگاه مواد غذایی، کارخانه تولید یا عملیات پردازش مواد غذایی، چاه نفت یا هر نوع تاسیسات دیگری باشد، داشتن نیروی پشتیبان برای اطمینان از اجرای بی‌نقص و پیوسته برنامه‌ها تحت هر شرایطی ضروری است.

برق پشتیبان به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که در مواقع قطع برق، کاهش ولتاژ یا رویدادهای اضطراری دیگر که به خاموشی منجر می‌شوند، فعالیت خود را حفظ کنند. دیزل ژنراتورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حداقل وقفه و با استفاده از سوئیچ انتقال خودکار به سرعت وارد مدار شوند و عملیات را به شکل عادی ادامه دهند. ژنراتورهای دیزلی به دلیل قابلیت اطمینان بالا، به ویژه زمانی که به صورت منظم نگهداری شوند، بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و مدیریت سوخت دیزل ژنراتور

در زمینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور، مکالمه غالباً بر روی تست بانک بار، حذف و تعویض قطعات فرسوده، ارتقاء اجزای ژنراتور، بررسی سطح مایعات، بازرسی باتری و تمیز کردن اتصالات و تأیید خوانش‌ها و نشانگرهای صفحه کنترل تمرکز دارد. اگرچه این عوامل در نگهداری پیشگیرانه بسیار مهم هستند، مدیریت سوخت دیزل نیز به همان اندازه اهمیت دارد. برای اطمینان از محافظت کامل سازمان در هنگام قطع برق، باید این سه مورد حداقل فراهم باشند:

  • ژنراتور برق پشتیبان قابل اعتماد
  • ژنراتور برق پشتیبان به خوبی نگهداری شده
  • تامین سوخت پاک در محل برای راه‌اندازی ژنراتور در زمان قطعی

تمیز کردن سوخت دیزل

سوخت دیزل معمولاً می‌تواند بین 6 تا 12 ماه بدون نیاز به نگهداری دوام بیاورد، و در برخی شرایط حتی برای مدت طولانی‌تری هم پایدار بماند، اما این به معنای دوام همیشگی آن نیست. در گذشته، سوخت دیزل مدت زمان بیشتری قابل استفاده بود، اما تغییرات اخیر تحت نظر EPA این شرایط را تغییر داده است. اگرچه سوخت جدید از نظر انتشار CO2 تمیزتر است، اما اضافه‌شدن افزودنی‌های متعدد موجب شده که در برخی موتورها به درستی عمل نکند و به نظارت و مدیریت بیشتری نیاز داشته باشد، زیرا نسبت به رشد باکتری‌ها و تشکیل لجن حساس‌تر است.

  ژنراتورهای گاز طبیعی در مقابل دیزل ژنراتورها + (مزایا و معایب)

تمامی سوخت‌های دیزلی با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می‌دهند و هر چه مدت بیشتری در مخزن ذخیره یا دیزل ژنراتور غیرفعال بمانند، احتمال فاسدشدن آن‌ها افزایش می‌یابد. کارکرد ژنراتور با سوخت آلوده می‌تواند منجر به ایجاد لجن، گرفتگی فیلترها و مشکلات متعدد دیگری شود. تجمع لجن و گرفتگی فیلترها می‌تواند باعث عدم عملکرد ژنراتور در مواقع ضروری شود، که این امر می‌تواند پیامدهایی مانند آسیب به دستگاه، کمبود توان برای تأمین سیستم‌های اصلی و حتی خطر خاموشی کامل داشته باشد.

وضعیت کلی سوخت دیزلی که در مخازن ژنراتورهای شما قرار دارد باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و نباید نادیده گرفته شود. سوخت دیزل یک ماده آلی است که به طور طبیعی در طول زمان شروع به تخریب می‌کند. این فرایند قابل اجتناب نیست، زیرا آب در طول تحویل سوخت یا از طریق تراکم وارد مخازن می‌شود و رشد باکتری را آغاز می‌کند.

تنها راه مقابله با تخریب سوخت دیزل با گذر زمان، بررسی و پاکسازی منظم آن است، که اغلب به آن پولیش سوخت می‌گویند. این فرآیند شامل نمونه‌برداری، آزمایش، استریل کردن و حذف ذرات، باکتری‌ها، قارچ‌ها و زنگ‌زدگی با استفاده از مواد شیمیایی و فیلترها است. بسته به محصول یا ارائه‌دهنده خدمات، حتی ممکن است از محلول‌های مبتنی بر جلبک نیز استفاده شود.

مزایای سوخت دیزل تمیز و پرداخت سوخت

هنگامی که یک ژنراتور دیزلی پشتیبان با سوخت دیزل تمیز کار می کند، موارد زیر رخ می دهد:

  • سیستم تزریق را تمیز و روان می کند.
  • احتمال خرابی انژکتورهای سوخت بسیار کمتر است.
  • هزینه های نگهداری را می توان کمتر نگه داشت.
  • انباشته شدن لجن (رسوب، زنگ زدگی، آب و غیره) مشکل کمتری دارد.
  • ژنراتور برق دیزلی با دود کمتری کار می کند.

تشخیص مشکلات با سوخت دیزل ژنراتور

اگر سوخت دیزل موجود در دیزل ژنراتور و یا مخزن ذخیره سوخت خود را نمونه برداری، تجزیه و تحلیل و نظارت نکرده اید، ممکن است موارد زیر در مخزن سوخت یا در خود ژنراتور رخ دهد:

  • سوخت داخل باک تیره به نظر می رسد..
  • مخزن بوی غیر معمولی متصاعد می کند
  • رسوب در پایین مخزن ایجاد می شود.
  • اگزوز موتور ژنراتور هنگام کار به رنگ تیره خواهد بود.
  • خطوط سوخت و/یا فیلترهای ژنراتور مسدود به نظر می رسند.
  • آسیب سیستم راه اندازی (باتری، رله ها و قطعات الکتریکی)
  • پمپ تزریق سوخت و انژکتورها مسدود یا آسیب دیده اند.
  • خروجی ژنراتور و عملکرد موتور ممکن است متناوب باشد.
  یررسی استفاده از برق ژنراتور در پیست های اسکی

کثیف در مقابل سوخت دیزل تمیز

نقطه‌ای که در آن سوخت “خوب” به “بد” تبدیل می‌شود، همیشه به وضوح قابل شناسایی نیست. به عبارتی، این تغییر به‌تدریج و در طول زمان اتفاق می‌افتد. بسیار مهم است که به‌صورت دوره‌ای از سوخت دیزل ژنراتور نمونه‌برداری و آزمایش شود و نگهداری مناسبی صورت گیرد تا از یکپارچگی آن اطمینان حاصل شود. کیفیت سوخت به‌طور مستقیم با قابلیت اطمینان دیزل ژنراتور مرتبط است.

ملاحظات گاز طبیعی

یکی از مزایای ژنراتورهای گاز طبیعی این است که معمولاً نیازی به ذخیره‌سازی سوخت ندارند. این دستگاه‌ها گاز را برای شما ذخیره می‌کنند و در هنگام نیاز، گاز را از آن‌ها برداشت می‌کنید. این ویژگی به‌ویژه در ژنراتورهای خانگی که به یک خط گاز مطمئن متصل هستند، بسیار کارآمد است. با این حال، در کاربردهای صنعتی بزرگ یا زمانی که انشعاب مستقیم گاز وجود ندارد، برنامه‌ریزی و مدیریت چالش‌های بیشتری را به همراه دارد و باید عوامل متعددی مدنظر قرار گیرند.
در مواقعی که طوفان شدیدی رخ دهد و خط گاز دچار مشکل یا قطع شود، ممکن است شرایط پیچیده شود و برای نصب یک خط جدید به خصوص در مناطق دورافتاده، یک یا دو سال زمان لازم باشد. برخی از شرکت‌ها خدماتی ارائه می‌دهند که شامل رساندن کمپرسور و تریلرهای حامل لوله‌های پر از گاز طبیعی به محل موردنظر است که در شرایط خاص منطقی به نظر می‌رسد. همچنین، گزینه‌های جذاب دوگانه‌سوز (استفاده از گازوئیل و گاز طبیعی) وجود دارد که در حال حاضر توجه زیادی را جلب کرده و می‌تواند در کاربردهای برق اصلی مفید باشد.

ملاحظات پروپان

ژنراتورهای پروپان در عملیات‌های بزرگ تجاری به دلیل مزایای لجستیکی و هزینه کمتر رایج هستند، اما برای ژنراتورهای کوچک‌تر نیز تا حدود 200 کیلووات می‌توان آنها را در نظر گرفت. در چنین شرایطی، مخزنی دارید که گاز پروپان در آن ذخیره می‌شود و به ژنراتور متصل است. نقطه جوش پروپان بالاتر از گاز طبیعی بوده و به همین دلیل می‌توان آن را از طریق کامیون تحویل داده و در محل نگهداری کرد.

  ضرورت استفاده از ژنراتورهای اضطراری در کارخانه های تولید خودرو

برنامه ریزی ظرفیت سوخت و ارائه دهندگان خدمات

یکی از جنبه‌های کلیدی مدیریت سوخت، تعیین روش‌های دریافت سوخت در طول قطعی‌های طولانی مدت است. سوالات مهمی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • ظرفیت سوخت در مکان شما چقدر است و برنامه‌ریزی شما برای استفاده از آن در مواقع اضطراری چیست؟
  • آیا به ذخیره‌سازی محلی بیشتر یا مخزن سوخت بزرگتر نیاز دارید؟
  • آیا نیاز به جیره‌بندی سیستم الکتریکی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در طول بحران دارید (مانند خاموش کردن سیستم‌های غیرضروری و محدود کردن استفاده از دستگاه‌های پرمصرف)؟
  • ارائه‌دهنده سوخت کنونی شما چقدر به مکان شما نزدیک است؟
  • برنامه‌های ارائه‌دهندگان سوخت شما برای مواجهه با قطعی‌های شدید چگونه است (مانند طوفان‌های بزرگ و خاموشی‌ها)؟

اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، توصیه می‌شود با یک فروشنده خدمات سوخت محلی تماس بگیرید تا در شروع کار به شما کمک کند. ارائه‌دهندگان خدمات سوخت دیزل در سراسر جهان تحلیل سوخت، نگهداری و خدمات تحویل سوخت را ارائه می‌دهند. این خدمات نه تنها قادر به ارزیابی وضعیت سوخت ذخیره شده در مخازن ژنراتور دیزلی شما هستند بلکه می‌توانند با تحویل سوخت و ارائه مخازن ذخیره کافی (در صورت نداشتن آن‌ها)، و سایر خدمات نگهداری لازم، به حفظ بهترین شرایط برای سوخت دیزل و ژنراتور شما کمک کنند.

دیزل استار
دیزل استار

دیزل استار ارائه دهنده‌ی انواع موتور و ماشین‌آلات کامینز، دویتس، ولوو، کوماتسو، کاترپیلار

موتور دیزل ژنراتور کامینز n14
موتور دیزل میتسوبیشی 6D22
موتور نیسان RD8
پمپ هیدرولیک K3V140
دیزل ژنراتور 420 کاوا
موتور کوماتسو 250
گیربکس ZF7300
موتور mitsubishi 8DC9

ضرورت استفاده از ژنراتورهای اضطراری در کارخانه های تولید خودرو

مقاله ای جامع درباره کاهش صدای ژنراتور

استفاده از ژنراتورهای ثابت و قابل حمل برای برق پشتیبان در مدارس و دانشگاه‌ها

ژنراتورهای گاز طبیعی در مقابل دیزل ژنراتورها + (مزایا و معایب)

یررسی استفاده از برق ژنراتور در پیست های اسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش انواع موتورهای دیزلی با مهندس مردان

1- کوماتسو
2- کامینز
3- بنز
4- یانمار
5- کاترپیلار
6- ...

👇تماس بگیرید.👇