قیمت پمپ هیدرولیک لودر

پمپ هیدرولیک لودر انرژی هیدرولیکی بخش‌های مختلف لودر را تأمین می‌کند. این انرژی در قالب انرژی مکانیکی از سمت موتور اصلی لودر وارد می‌شود. در پمپ هیدرولیک به انرژی هیدرولیکی تبدیل شده و با تحت فشار قرار گرفتن روغن هیدرولیک، به سیلندرها و موتورها منتقل می‌شود.

با توجه به این ساز و کار، می‌توان وظایف پمپ هیدورلیک را در سه مورد خلاصه کرد: تأمین انرژی هیدرولیکی، ایجاد فشار و انتقال نیرو. انرژی هیدرولیکی از انرژی مکانیکی موتور ناشی می‌شود. ایجاد فشار نیز به معنی تحت فشار قرار دادن روغن هیدرولیک است. فشاری که برای عملکرد سیستم‌های مختلف لودر ضروری است. فشار دادن روغن هیدرولیک به سیلندرها و موتورها نیز نیروی مورد نیاز برای حرکت اجزای مختلف را شکل می‌دهد.

پمپ-هیدرولیک-لودر

معرفی پمپ هیدرولیک لودر

این سیستم حیاتی و هوشمندانه، در نقطه شروع شامل یک محرک اصلی است. محرکی که به موتور لودر متصل است و انرژی مکانیکی را به پمپ منتقل می‌کند.

پمپ بخش اصلی این فرآیند را به عهده دارد. جایی که روغن هیدرولیک باید تحت فشار قرار بگیرد. در این میان مخزن روغن هیدرولیک نیز روغن هیدرولیک را ذخیره کرده و از آنجا به پمپ وارد می‌کند.

سیلندرهای هیدرولیک، انرژی هیدرولیکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند که برای جابه‌جایی اجزای لودر لازم است. شیرهای کنترل نیز جریان روغن را به بخش‌های مختلف ماشین هدایت می‌کنند. هدف از این کار کنترل حرکت این بخش‌ها است.

قیمت پمپ هیدرولیک لودر

قیمت پمپ هیدرولیک لودر

پمپ هیدرولیک مناسب ماشین لودر در قیمت‌های مختلفی در بازار در دسترس است. دلیل متغیر بودن قیمت این محصول، تفاوت در ویژگی‌های آن و البته چند شرط جانبی است. مهم‌ترین پارامترهایی که روی این قیمت تأثیرگذارند شامل موارد زیر هستند:

  • نوع پمپ هیدرولیک: دنده‌ای، پره‌ای، پیستونی یا اسکرو.
  • ظرفیت و توان پمپ: مشخصاتی که تعین می‌کنند این پمپ چه مقدار روغنی را با چه فشاری می‌تواند جابه‌جا کند.
  • مواد اولیه: مواد به کاررفته در پمپ‌های ماشین لودر، می‌توانند در برابر سایش و خوردگی مقاوم باشند. این خاصیت قیمتشان را بالا خواهد برد.
  • برند پمپ: برندهای شناخته‌شده این صنعت به دلیل تضمین قبلی کیفیت محصولاتشان، با قیمت‌های بالاتری همراه‌اند. برندهای کمترشناخته‌شده قیمت بهتری ارائه می‌دهند؛ اما ریسک بیشتری هم دارند.
  • تکنولوژی‌های خاص: پمپ‌ها می‌توانند تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مثل کنترل الکترونیکی، سنسورهای هوشمند و... داشته باشند که قیمت آنها را بالاتر می‌برند.
  • خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه: ضمانت‌نامه طولانی‌مدت و خدمات پس از فروش جامع‌تر، قیمت بالاتری دارند.
  • نرخ ارز: هزینه خود محصول و حتی واردات آن کاملاً تحت تأثیر نرخ ارز است.

سفارش پمپ هیدرولیک لودر از واردکننده مستقیم

این پمپ قلب سیستم هیدرولیک است. سیستمی که اگر کارایی لازم را نداشته باشد، حرکت لودر را با اختلال مواجه می‌کند. بنابراین اصل و باکیفیت بودن آن از پیش‌نیازهای تأمین یک سیستم قوی برای یک لودر است.

به دلیل وجود برندهای نامعتبر یا نسخه‌های غیراصل بعضی پمپ‌ها، توجه به انتخاب یک واردکننده مطمئن، اهمیت زیادی پیدا کرده است. دیزل استار بیش از 10 سال است که مفتخر به جلب اعتماد مشتریان از سرتاسر کشور است.

فروش محصولات پایه‌ای مانند موتور کامینز، موتور کاترپیلار، موتور بنز و موتورهایی از برندهای دیگر، فعالیت اصلی این مجموعه است. اما محصولات جانبی مانند کمپرسور اسکرو، دیزل ژنراتور و البته پمپ هیدرولیک برای انواع ماشین‌ها نیز در لیست محصولات وارداتی این شرکت قرار دارند. دیزل استار با شماره ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷ آماده ارائه مشاوره یا ثبت سفارش مشتریان گرامی است.

کاربرد پمپ در سیستم هیدرولیک ماشین لودر

کاربرد پمپ در سیستم هیدرولیک ماشین لودر

هدف اصلی پمپ هیدرولیک در ماشین لودر حرکت دادن بازوی بالابر، باکت یا بیل، سیستم فرمان و ترمز است. اما سایر کاربردهای این پمپ را هم می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تأمین انرژی لازم برای پیکور، چکش هیدرولیکی و بخش‌های هیدرولیکی دیگر
  • تنظیم و کنترل دقیق فشار و جریان برای عملکرد بهینه تجهیزات جانبی
  • انتقال انرژی و قدرت بین اجزای مختلف
  • توزیع مؤثر انرژی بین قسمت‌های مختلف و افزایش کارایی لودر

انواع پمپ مناسب ماشین لودر

پمپ هیدرولیک لودر در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام مکانیز و عملکرد منحصربه‌فردی دارند. از طرفی سازوکار یک پمپ هیدرولیک در شدت انرژی تولیدشده و همینطور سرعت این فرآیند تعیین‌کننده است.

برای مثال برای یک لودر کوماتسو 470 را در نظر بگیرید. انرژی مکانیکی از موتور کوماتسو وارد سیستم هیدرولیک می‌شود. این پمپ بسته به اجزای جزئی خود و ساختمانی که دارد، از این انرژی، یک انرژی قدرتمند هیدرولیکی می‌سازد.

در ادامه انواع پمپ‌هایی را که می‌توانید برای سیستم هیدرولیکی لودر تهیه کنید بررسی می‌کنیم.

1/ پمپ دنده‌ای

در سیستم این پمپ، دو چرخ‌دنده روغن هیدرولیک را جابه‌جا می‌کنند. پمپ‌های دنده‌ای خود دارای دو نوع‌اند:

  1. پمپ دنده خارجی شامل دو چرخ‌دنده خارجی که در جهت مخالف هم می‌چرخند.
  2. پمپ دنده داخلی شامل یک چرخ‌دنده داخلی و یک چرخ‌دنده خارجی که داخل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

پمپ هیدرولیک لودر از نوع دنده‌ای ساده‌ترین ساختمان را بین پمپ‌های هیدرولیک دارد. بنابراین با دو ویژگی دیگر همراه است: هزینه پایین‌تر خرید و نگهداری و راندمان کمتر نسبت به پمپ‌های دیگر. از طرفی نویز تولیدشده توسط این پمپ نیز بیشتر خواهد بود.

2/ پمپ پره‌ای

بخش اصلی این پمپ یک روتور است. روتور قطعه‌ای دوار است که داخل محفظه پمپ قرار دارد و میزبان تیغه‌هایی است که به صورت شعاعی حرکت می‌کنند. عملکرد این ساختمان بی‌صدا است و قابلیت تنظیم جریان دارد. اما هزینه‌های نگهداری بالاتر نیز از ویژگی‌های این مجموعه است.

این پمپ می‌تواند انرژی لازم را برای فعالیت‌هایی که از نظر عملیاتی متوسط محسوب می‌شوند، تأمین کند. باید اشاره کنیم که اجزای پمپ پره‌ای به آلودگی حساسیت بالایی دارند.

3/ پمپ پیستونی

پمپ هیدرولیک لودر از نوع پیستونی، روغن را به کمک پیستون‌ها جابه‌جا می‌کند. بر همین اساس قابلیت تولید فشارهای بسیار بالا را هم دارد. پمپ پیستونی یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای بهترین لودر چینی است و در دو نوع زیر تولید می‌شود:

  1. پمپِ محوری که پیستون‌ها در آن در یک محور قرار دارند و با چرخش محور جابه‌جا می‌شوند.
  2. پمپِ شعاعی که در آن پیستون‌ها با چینش شعاعی قرار گرفته‌اند و با چرخش محور، جابجا می‌شوند.

ساختار این پمپ پیچیده‌تر است و توان و فشار تولیدی بالاتری دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که هزینه تولید و نگهداری بالاتری هم دارد.

4/ پمپ اسکرو

در این پمپ چندین و چند پیچ تعبیه شده‌اند که به شکل مارپیچ داخل یک محفظه قرار گرفته‎اند. این پیچ‌ها با شروع کار پمپ، به صورت هم‌زمان و منظم با هم درگیر می‌شوند. این ساختار مارپیچی باعث شده که سیستم بی‌صدا فعالیت کند.

راندمان پمپ اسکرو بالا است و می‌تواند مایعات با ویسکوزیته‌های مختلف را جابه‌جا کند. ضمن این که پمپ اسکرو می‌تواند جریان ثابتی را تولید کند. بنابراین کاندیدای مناسبی برای سیستم‌هایی هستند که به جریان ثابت نیاز دارند. پمپ اسکرو و همین‌طور پمپ پیستونی برای لودرهای قوی (مثل لودرهایی با موتور دیزلی یانمار) گزینه‌های مناسبی هستند.

نقاط قوت و چالش‌های پمپ هیدرولیک در لودر

پمپ هیدرولیک لودر می‌تواند نقاط قوت و ضعف متغیری داشته باشد. چراکه این ویژگی‌های تحت عواملی مانند برند و مدل پمپ هستند. اما به طور کلی نقاط قوت و چالش‌های این پمپ‌ها را می‌توانید در جدول زیر ببنیید.

نقاط قوت چالش‌ها
راندمان بالاتر نسبت به سیستم‌های مکانیکی حساسیت به آلودگی و ذرات معلق در بیشتر مدل‌ها
کارایی بالا برای استفاده در انواع لودرها با توان‌های گوناگون نیازمند نگهداری و سرویس دوره‌ای
امکان کنترل دقیق حرکت‌ها و عملکرد لودر احتمال نشتی روغن و آلودگی محیط زیست و کاهش کارایی سیستم
دوام و استحکام بالا در شرایط کاری سخت حساسیت به دمای بسیار بالا یا بسیار پایین در بعضی مدل‌ها
قابلیت انتقال انرژی از نقاط مختلف به یکدیگر نیاز به استفاده از روغن‌های هیدرولیک باکیفیت

 

  • چطور بهترین پمپ هیدرولیک لودر را انتخاب کنم؟

    نوع عملیات لودر (بارگیری، حفاری یا…)، فشار و جریان مورد نیاز، شرایط محیطی (مثل دما، آلودگی و رطوبت) و بودجه موجود برای خرید و نگهداری پمپ.

  • کدام نوع پمپ هیدرولیک بالاترین راندمان را برای لودر دارد؟

    پمپ پیستونی معمولاً بیشترین توان و فشار را برای لودرهایی تولید می‌کند که عملیات سنگینی پیش رو دارند.

  • چگونه باید از پمپ هیدرولیک نگهداری کنم؟

    تعویض منظم روغن هیدرولیک، بررسی و تمیز کردن فیلترها، وارسی دوره‌ای قطعات برای شناسایی سایش‌ها یا خرابی‌ها، استفاده از روغن هیدرولیک باکیفیت و رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده.

  • علائم خرابی پمپ هیدرولیک در لودر چیست؟

    کاهش سرعت یا قدرت اجزای هیدرولیکی، نشتی روغن، افزایش دمای غیرمعمول پمپ، نویز غیرعادی و… .

  • آیا پمپ هیدرولیک لودر نیاز به تعویض دارد؟

    بله، پمپ‌های هیدرولیک با استفاده مداوم و به مرور زمان، دچار سایش و خرابی می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. تعویض به موقع این پمپ از جهت افزایش کارایی و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به سیستم هیدرولیک، اهمیت بالایی دارد.