پمپ هیدرولیک میکسر تراک

پمپ هیدرولیک میکسر تراک قلب سیستم هیدرولیک این ماشین است. بخشی که انرژی مکانیکی را از موتور تراک می‌گیرد و آن را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند. سپس این انرژی به موتور هیدرولیکی منتقل می‌شود. دیگ یا درام میکسر نیز به موتور هیدرولیکی متصل است. دیگی که بتن داخل آن قرار دارد و به صورت دائم در حال مخلوط شدن یا حرکت است.

با حرکت کردن موتور هیدرولیکی، چرخش دیگ هم آغاز می‌شود. به این ترتیب بتن داخل دیگ به طور یکنواخت مخلوط شده و دچار ته‌نشینی یا جداشدگی نمی‌شود. تنظیم سرعت چرخش دیگ و حرکت مواد نیز به عهده پمپ هیدرولیک است. این سرعت باید بسته به نوع بتن و شرایط کاری تنظیم شود.

پمپ-هیدرولیک-میکسر-تراک

معرفی  پمپ هیدرولیک تراک میکسر

تراک میکسر شامل یک سیستم هیدرولیکی است. عملکرد این مجموعه نسبت به سیستم‌های هیدرولیکی ماشین‌های دیگر کمی متفاوت است. برای مثال پمپ هیدرولیک لودر کوماتسو برای به حرکت درآوردن بازوها و بخش‌های مختلف این ماشین کاربرد دارند. اما هدف این پمپ در میکسر تراک، چرخاندن دیگ حاوی بتن، برای مخلوط کردن این ماده است.

کار سیستم هیدرولیکی در میکسر تراک، با پمپ هیدرولیک شروع می‌شود. جایی که انرژی مکانیکی را از موتور اصلی لودر تحویل می‌گیرد. سپس وقتی این انرژی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل کرد، آن را به موتور هیدرولیکی منتقل می‌کند.

موتور هیدرولیکی این بار این انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. هدف از این کار به حرکت درآوردن درام یا دیگ است. در این میان شلنگ‌ها و لوله‌های هیدرولیک هم قرار دارند. قطعاتی که بستر انتقال مایع هیدرولیک بین پمپ و موتور هیدرولیکی هستند.

مخزن هیدرولیک نیز قطعه دیگری در این سیستم است. قطعه‌ای که حاوی مایع هیدرولیکی است که توسط پمپ به سیستم منتقل می‌شود. سوپاپ‌ها و کنترل‌ها نیز فشار و جریان مایع هیدرولیک را کنترل می‌کنند. با این کار سیستم به بهینه‌ترین شکل ممکن عمل خواهد کرد.

قیمت پمپ هیدرولیک میکسر تراک

قیمت پمپ هیدرولیک میکسر تراک

قیمت این قطعه به عوامل مختلفی وابسته است. مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

  • توان پمپ
  • ظرفیت جریان (میزان مایع هیدرولیکی که پمپ می‌تواند جابه‌جا کند)
  • فشار عملیاتی قابل تحمل
  • نوع پمپ شامل دنده‌ای، پیستونی، پره‌ای و اسکرو
  • برند پمپ
  • قابلیت‌های جانبی شامل کنترل‌های الکترونیکی، سیستم‌های کاهش نویز و بهینه‌سازی انرژی
  • نوع ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش
  • نرخ ارز

سفارش پمپ هیدرولیک تراک میکسر از واردکننده مستقیم

پمپ هیدرولیک در ماشین تراک میکسر، یکی از قطعات حیاتی برای حرکت دادن بتن است. بنابراین کیفیت و اصالت آن در عملکرد کل سیستم کاملاً تعیین‌کننده است. با وجود نمونه‌های غیراصلی که از این قطعه در بازار وجود دارد، خرید کالاهای اورجینال به یک چالش تبدیل شده است.

دیزل استار جزو واردکنندگانی است که سال‌ها به طور اختصاصی در زمینه عرضه موتور دیزل و محصولات مشابه و مرتبط فعالیت داشته است. واردات و فروش موتور کامینز، کوماتسو، کاترپیلار، بنز و حتی قطعاتی مانند کمپرسور اسکرو بخشی از فعالیت اصلی این مجموعه است.

پمپ هیدرولیک مناسب ماشین میکسر تراک نیز در فهرست محصولات این مجموعه قرار دارد. به منظور دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین برند و مدل یا استعلام قیمت می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۹۱۷۰۶۱۷ در تماس باشید.

کاربرد پمپ هیدرولیک میکسر تراک

کاربرد پمپ هیدرولیک میکسر تراک

تأمین فشار و جریان هیدرولیک مورد نیاز برای حرکت دادن دیگ شامل بتن، مهم‌ترین کاربرد این پمپ است. اما کاربردهای دیگر این پمپ نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • بلند کردن و پایین آوردن باکت: سیلندرهای هیدرولیکی که کارایی آنها توسط پمپ تأمین می‌شود، باکت‌ها را حرکت می‌دهند. بارگیری موادی مثل آسفالت، بتن و... به همین ترتیب انجام می‌شود.
  • چرخش باکت: بتن یا مواد ساختمانی دیگر، می‌توانند داخل باکت ترکیب شوند. چرخاندن باکت برای رسیدن به این منظور نیز به عهده پمپ هیدرولیک است.
  • سیستم ترمز هیدرولیکی: بعضی از میکسر تراک‌ها دارای ترمز هیدرولیکی هستند. فشار لازم برای این ترمز توسط پمپ پمپ هیدرولیک تراک میکسر تولید می‌شود.
  • حرکت بوم: بوم قطعه‌ای در میکسر تراک است که امکان بارگیری و تخلیه مواد را در ارتفاع‌ها و شعاع‌های مختلف فراهم می‌کند. حرکت دادن این قطعه نیز بر دوش انرژی حاصل از پمپ هیدرولیک است.
  • سیستم فرمان: فشار هیدرولیکی از طرف پمپ وارد سیستم می‌شود تا حرکت و جهت‌دهی میکسر راحت‌تر و دقیق‌تر انجام شود.

انواع پمپ هیدرولیک میکسر تراک

انواع پمپ هیدرولیک میکسر تراک

پمپ‌های مورد استفاده در هیدرولیک میکسر تراک بسته به نوع ماشین و شرایط پروژه می‌توانند متفاوت باشند. در ادامه انواع پمپ‌‎های موجود برای این ماشین را بررسی می‌کنیم.

1- دنده‌ای

پمپ هیدرولیک دنده‌ای را می‌توان کاربردی‌‎ترین نوع این محصولات دانست. این پمپ‌ها دو چرخ‌دنده داخلی دارند که با چرخش خود، مایع هیدرولیک را جابه‌‎جا می‌کنند. ساختمان این پمپ‌ها بسیار ساده است. بنابراین خرید و حتی تعمیر آنها هزینه کمتری می‌برد.

این نوع پمپ هیدرولیک بر خلاف ساختار ساده‌اش، در برابر سایش مقاومت بالایی دارد. اما در فشارهای بالا معمولاً عملکرد قدرتمندی ندارد. از طرف دیگر نویز نسبتاً بالایی هم تولید می‌کند.

2- پیستونی

پمپ هیدرولیک میکسر تراک از نوع پیستونی، با حرکت رفت و برگشتی مایع هیدرولیک را حرکت می‌دهد. ساختار این پمپ‌ها کمی پیچیده‌تر است. بنابراین کارایی قوی‌تری داشته و می‌توانند فشارهای بالاتر را هم تولید کنند. دقت و میزان اطمینان عملکرد آنها نیز بیشتر است.

اما قیمت پمپ‌های پیستونی به تبع پیچیده‌ و قوی‌تر بودنشان، نسبتاً بالاتر است. این امر در مورد هزینه تعمیر و نگهداری هم صدق می‌کند. البته در ماشین‌های قدرتمندی که قرار است شرایط پروژه‌ای سخت‌تری را تحمل کنند، انتخاب این نوع پمپ نسبت به دنده‌ای اولویت دارد.

3- پره‌ای

نوع دیگر این پمپ‌ها، پره‌ای هستند. این پمپ‌ها یک روتور با پره‌های قابل حرکت را شامل می‌شوند. پره‌هایی که با چرخش خود، مایع هیدرولیک را جابه‌جا می‌کنند. عملکرد این پمپ‌ها نرم و بر خلاف پمپ دنده‌ای، بدون نویز است.

جریان را می‌توان در این پمپ‌ها تنظیم کرد. عملکرد آنها نیز به گونه‌‎ای است که اغلب برای فشارهای متوسط یا بالا انتخاب می‌شوند. اما این نکته را در ذهن داشته باشید که این پمپ‌‌ها به آلودگی و ذرات معلق حساس هستند. نگهداری آنها نیز تمهیدات دقیق‌تری را می‌طلبد.

4- اسکرو

پمپ هیدرولیک میکسر تراک شامل یک یا چند پیچ اسکرو است. این پیچ‌ها می‌چرخند و مایع هیدرولیک را جابه‌جا می‌کنند. طراحی ویژه این پمپ‌ها موجب شده که امکان جابه‌جایی مایعات با ویسکوزیته بالا هم فراهم باشد.

این نوع پمپ هم برای فشارهای بالا مناسب است. ضمن این که نویز تولیدشده توسط آن نیز کم است. اما باید ساختار پیچیده و هزینه تعمیر بالای این قطعات را هم گوشه ذهن داشته باشید.

نقاط قوت و چالش‌های پمپ هیدرولیک تراک میکسر

این قطعه ضروری و کلیدی نیز مثل هر قطعه صنعتی دیگری، در کنار کارایی‌ها و مزایای خود، چالش‌هایی هم دارد. در جدول زیر این مزایا و چالش‌ها را در یک نگاه می‌بینید.

مزایا چالش‌ها
امکان تأمین فشار و جریان بالا برای حرکت باکت، دیگ و اجزای دیگر ماشین ایجاد نویز در بعضی انواع
دقت و کنترل بالا در ترکیب مواد احتمال مصرف انرژی بالا و افزایش هزینه‌های عملیاتی
قابلیت تنظیم فشار، جریان و سرعت حرکت احتمال نشت و لغزش
پایدار و انعطاف‌پذیر بر اساس شرایط محیطی مختلف (دما، رطوبت و ضربه) تعمیر و نگهداری پیچیده و هزینه‌بر در بعضی انواع
امکان فعالیت مستقل از موتور اصلی با دور متغیر احتمال اصل نبودن قطعات موجود در بازار

 

  • تفاوت بین پمپ هیدرولیک میکسر تراک و سایر پمپ‌های هیدرولیک چیست؟

    این پمپ به طور خاص برای مخلوط کردن و حمل مواد سنگین طراحی شده است.

  • چگونه بهترین پمپ هیدرولیک میکسر تراک را انتخاب کنیم؟

    بنا به عواملی مختلفی مانند نوع و شرایط پروژه، حجم و نوع مواد، فشار و جریان مورد نیاز و بودجه در دسترس.

  • آیا پمپ هیدرولیک تراک میکسر به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد؟

    بعضی مدل‌ها با محدودیت‌هایی همراه‌اند. برای مثال شاید در دمای بسیار پایین یا بسیار بالا کارایی نداشته باشند. می‌توانید شرایط پروژه خود را با مشاوران دیزل استار مطرح کنید تا به بهترین گزینه برسید.

  • مشکلات رایج این پمپ چیست؟

    لرزش یا لغزش، نشت روغن، ، نویز زیاد و نیاز مداوم به نگهداری دوره‌ای.

  • آیا برند این قطعه در کیفیت آن تأثیرگذار است؟

    بله، برندهای معتبر و با کیفیت‌تر، کارایی و دوام بالاتر و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری دارند.